مقالات

اندازه گیری وزن بار هوایی در روند فریت بار

توسط بهمن 27, 1397 بدون نظر
اندازه گیری وزن بار هوایی در روند فریت بارReviewed by Bariawbari on Feb 16Rating:

نحوه اندازه گیری وزن بار هوایی به سه چیز بستگی دارد. نحوه اندازه گیری وزن بار هوایی در مرحله اول به خود شما ، در مرحله دوم به کالایی که قصد دارید آن را ارسال کنید و در مرحله سوم به نوع بسته بندی کالای شما بستگی دارد . نوع بسته بندی بار شما تاثیر بسیاری در وزن نهایی بار خواهد داشت . در نهایت وزن نهایی بار شما بر روی باسکول گمرک فرودگاه مشخص می شود .

وزن بار هوایی

اندازه گیری وزن بار هوایی در روند فریت بار

اندازه گیری وزن بار هوایی شما در کشور ایران بر روی باسکول گمرک فرودگاه امام خمینی انجام می شود . توجه داشته باشید که نوع بار شما چه تجاری باشد چه شخصی در محاسبات وزن بار هوایی شما تاثیر دارد . به عنوان مثال ارسال چند قطعه کتاب یا فرش با فرستادن مبلمان منزل ، پیانو و… متفاوت می باشد .

همانطور که گفته شد نوع بسته بندی بار ارسالی ، در تعیین وزن بار هوایی موثر است ، به عنوان مثال فشرده کردن لوازم شما تغییرات زیادی را در حجم بار شما ایجاد می کند و باعث تغییر وزن بارتان براساس حجم آن خواهد شد .

بنابراین در تعیین وزن بار هوایی به منظور فریت بار اولین نفر خود شما هستید .

در صورتی که قصد دارید قسمتی از بارتان را با استفاده از خدمات فریت بار ارسال کنید ، سر فرصت آنها را در گوشه ای جمع کرده و تصمیم بگیرید که کدام وسیله را می خواهید به  صورت هوایی ارسال نمایید و کدام یک ارزش حمل هوایی را ندارد .

به این مثال توجه کنید : فرش ایران در کشورهای دیگر همتا ندارد به همین دلیل بسیاری از افراد برای فرستادن فرش های خود از خدمات فریت بار هوایی استفاده می کنند ، اما مبلمان و تخت خواب را در اکثر نقاط جهان می توان تهیه نمود و ارسال آن ها به هیچ عنوان به صرفه نمی شود . در نتیجه خود شما هستید که باید لوازم ضروری را از لوازم غیر ضروری تفکیک کنید و وسایلی که حمل آن ها برای شما از هر نظر اهمیت دارد را به منظور فریت بار انتخاب نمایید .

در فریت بار وزن حجمی چه معنایی دارد ؟

در شرکت های هواپیمایی اگر بار شما یک متر مکعب باشد تقریبا شما را 170 کیلوگرم شارژ می نمایند. 170 کیلوگرم شارژ به این معنی می باشد که اگر وزن بار شما 120 کیلوگرم و حجم آن یک متر مکعب باشد ، طبق قوانین شرکت هواپیمایی هنگام محاسبه ، وزن بار شما 170 کیلوگرم درج خواهد شد . در صورتی که بار شما با حجم یک متر مکعب دارای وزن 400 کیلوگرم باشد طبق قوانین شرکت های هواپیمایی شما باید شما باید هزینه فریت بار 400 کیلوگرمی را پرداخت نمایید .

نحوه اندازه گیری وزن بار هوایی به صورت حجمی بدین صورت می باشد که طول * عرض * ارتفاع / 6000 می شود . اگر عدد بدست آمده از وزن جعبه شما بیشتر باشد ،  به عنوان وزن محاسباتی بار شما عدد بدست آمده توسط شرکت هواپیمایی در نظر گرفته خواهد شد .

لوازم منزل ، فریت بار ، وزن حجمی

همانطور که میدانید لوازم منزل حجم بسیار زیادی را اشغال می کند . اگر قصد ارسال لوازم منزلتان را دانید بهتر است بدانید وزن آن ها به صورت حجمی محاسبه خواهد شد . به عنوان مثال مبلمان ، بوفه ، گلدان ، آینه ، آلات موسیقی مانند پیانو یا هر لوازم دیگری پس از بسته بندی اصولی توسط شرکت های هواپیمایی حجم زیادی را اشغال خواهند کرد . به همین دلیل این وسایل جهت فریت بار با وزن حجمی محاسبه می شوند .

نحوه بسته بندی صحیح بار لوازم شخصی و لوازم منزل جهت صرفه جویی در فریت بار

قبل از اینکه وسایل مورد نیاز را جهت فریت بار مشخص کنید ، توجه داشته باشید که نوع بسته بندی لوازم در تعیین وزن بار هوایی و محاسبه مبلغ تاثیر گذار است . بنابراین سعی کنید پس از بسته بندی وسایل حجیم ، از قسمت های خالی جعبه استفاده نمایید و ظروف ، لباس ها و لوازم کوچک را در فضاهای خالی قرار دهید . می توانید بین ظروف شکستنی به جای ضربه گیر از لباس هایتان استفاده نمایید . به صورت فشرده لباس ها را درون چمدان ها و جعبه قرار دهید .

اگر به موارد ذکر شده توجه کنید ، باعث می شود وزن بار شما ، جهت فریت بار در نهایت به نفع شما باشد .

ارسال نظر