مقالات

تفاوت بین فریت بار و کارگو در چیست ؟

توسط بهمن 25, 1397 بدون نظر
تفاوت بین فریت بار و کارگو در چیست ؟Reviewed by Bariawbari on Feb 14Rating:

حمل بار هوایی معمولا به دو بخش فریت بار و کارگو تقسیم می شود . بعضی از مسافران این دو مورد را هم معنی می دانند در صورتی که این گونه نیست و باهم تفاوت هایی دارند .

کارگو

شناخت کامل فریت بار و کارگو

کسانی که قصد مسافرت و مهاجرت به مدت طولانی به کشورهای دیگر را دارند ، می توانند لوازم و بارهای مورد نیاز خود را از طریق شرکت های فریت بار و حمل هوایی به کشور مورد نظر بفرستند. در اصطلاح به آن دسته از بارهایی که ماهیت تجاری ندارند و نوعی بار خصوصی محسوب می شوند فریت بار می گویند . برخی از تاجران بین المللی برای ارسال محموله و کالاهای خود و یا بارهای خریداری شده از کشور دیگر می توانند از خدمات شرکت هواپیمایی جهت ارسال به کشور مقصد استفاده کنند . به آن دسته از محموله های باری که به صورت حمل بار هوایی به کشور مقصد ارسال می شوند کارگو می گویند ، در اصطلاح به آن دسته از محموله هایی که ماهیت تجاری داشته کارگو گفته می شود.

تفاوت بین فریت بار و کارگو

فریت بار معمولا از طریق پروازهای تجاری انجام می شود و اما کارگو طبق توضیحات قبلی بار تجاری می باشد که از طریق هواپیماهای مخصوصی که برای ارسال محموله های باری تجاری است از هواپیماهای غول پیکر چون آنتونف 225 یا بلوگا ارسال انجام می شود .برای ارسال بار از طریق فریت بار مسافرین به این نکته باید توجه کنند که حدود دو هفته قبل از پرواز با یکی از شرکت های ارسال هوایی بار هماهنگی های لازم را داشته باشند . کارشناسان فریت بار تمام مراحل ارسال بار را در این مدت بررسی کرده و معمولا فریت بار حدود دو الی سه روز قبل از پرواز مسافر انجام می شود .به همین دلیل بهتر است زمانبندی و برنامه ریزی دقیقی برای انتخاب شرکت فریت بار و نوع بسته بندی آن داشته باشید .

بطور خلاصه و کلی کارگو در چند مرحله انجام می شود ؟

بسته بندی کالای مورد نظر زیر نظر شرکت خدمات کارگو انجام می شود ،با اطمینان کامل از انتخاب بسته بندی مناسب مراحل بعدی کارگو که شامل محاسبه دقیق وزن و ابعاد کالای مورد نظر از طریق کارشناسان شرکت و مشخصات کلی بار ارسالی کاملا بررسی می شود .افراد جهت ارسال بار خود باید درخواست محموله مورد نظر را به شرکت خدمات کارگو تحویل دهند و پس از پرداخت هزینه های ارسال محموله ، مراحل اداری لازم جهت ارسال بار انجام می گیرد و فاکتور دریافت می شود . در نهایت بعد از رسیدن پروازهای کارگو به مقصد مورد نظر و پیگیری بار و محموله ارسالی ، تحویل اجناس و کالاها صورت خواهد گرفت .

کالاهای ممنوع فریت بار

کالاهای ممنوعه ، کالاهایی هستند که باعث ایجاد خطر برای خدمه و مسافرین در فریت بار خواهند بود .این کالاها شامل مواد منفجره ، وسایل آتش بازی ، سیلندرهای تحت فشار و گازهای مایع سرد شده ، انواع چراغ قوه و باتری های الکتریکی ، انواع سموم و مواد عفونی و موادی که حامل ویروس و باکتری باشد . مواد رادیو اکتیو ، لوازم و ابزارهای صنعتی چون فشارسنج ها و لوازم جیوه ای

مسافران باید در ارسال کالاهای خود احتیاط کنند و از اشیا و لوازم عتیقه و ممنوعه ای که امنیت پرواز را به خطر می اندازد ،از حمل و ارسال آن جدا خودداری نمایند . فریت بار معمولا طی یک روز کاری با حضور فرد فرستنده در فرودگاه انجام می شود .

هزینه های کارگو

هزینه های کارگو شامل هزینه های مربوط به حمل فرودگاهی ، تشریفات صادرات و صدور مجوزهای لازم جهت انجام اراسل محموله از جمله گواهی مبدا، قرنطینه و سایر مدارک و گواهی های لازم دریافت می شود .

حمل و نقل هوایی بار کارگو

  • حمل هوایی کالاهای خطرناک با بسته بندی ویژه
  • ارسال هوایی کالاهای یخچالی که به صورت تجاری در دمای مورد نظر
  • حمل هوایی کلیه کالاهای مجاز با اظهارنامه گمرکی صادراتی حمل و نقل
  • ارسال هوایی کالاهای بهداشتی و آرایشی با شرایط ویژه و بسته بندی مناسب و مجاز

خدمات مربوط به ارسال بار تجاری از طریق فرودگاه های بین المللی ایران به سایر نقاط جهان توسط شرکت های حمل بار هوایی معتبر صورت می گیرد. با کمی تحقیق و بررسی می توان بهترین شرکت حمل هوایی بار را پیدا کرد و بدون استرس و در آرامش کامل محموله ارسالی خود را از طریق فریت بار هوایی ارسال نمود . برای کسب اطلاعات بیش تر و مشاوره رایگان با شماره های موجود در وب سایت آرامیس کارگو تماس حاصل فرمایید .

ارسال نظر