مقالات

فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی

توسط بهمن 25, 1397 بدون نظر
فریت بار لوازم و ملزومات پزشکیReviewed by Bariawbari on Feb 14Rating:

یکی از دلایل انتخاب فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی توسط ارسال کنندگان زمان کوتاه انتقال و پایین بودن ریسک آسیب پذیری لوازم پزشکی می باشد. زیرا برخی از لوازم پزشکی شکستنی و حساس می باشند.

فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی

فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی   

اگر قصد فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی به خارج از کشور یا داخل ایران را دارید شرکت آرامیس با دارا بودن نمایندگی و همکاری مستقیم با خطوط هواپیمایی مختلف آمادگی لازم را جهت ارائه انواع خدمات ارسال بار از جمله  فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی  ، انجام امور گمرکی ، صدور بارنامه و…با قیمت مناسب دارد.

حمل هوایی کالای فاسد شدنی ، دارویی و پزشکی

به کالاهایی که در صورت تغییرات دما ، فشار، رطوبت و هرگونه شرایط محیطی دیگری آسیب می بینند یا با گذشت زمان فاسد می شوند کالای فاسد شدنی گفته می شود .

کالاهای فاسد شدنی عبارتند از :

  • ملزومات پزشکی
  • دارو
  • مواد غذایی
  • میوه
  • سبزیجات
  • لبنیات
  • گوشت تازه یا منجمد
  • ماهی تازه یا منجمد
  • گل و گیاه
  • اعضای زنده بدن
  • واکسن
  • نمونه خون
  • تخم مرغ نطفه دار
  • و…

مدت زمان ارسال و درجه حرارت در حین ارسال بار از جمله موارد کلیدی در حین فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی و ارسال کالاهای فاسد شدنی می باشند . توجه داشته باشید که رزرو کتبی حمل کالای خود را از هواپیمایی که خدمات فریت بار را انجام می دهد ، قبل از ارسال کالا به مقصد دریافت نمایید.

حدالامکان کالاهای فاسد شدنی باید با پرواز مستقیم ارسال شوند و یا در صورت عدم امکان پرواز مستقیم ، بهترین زمان ترانزیت را در فرودگاه در نظر بگیرند. در فرودگاه مبداء ، مقصد و در زمان ترانزیت کالاهای فاسد شدنی باید در انبار فرودگاه و سرد خانه نگهداری شوند.

به دلیل قابل کنترل بودن شرایط ذکر شده در حمل هوایی و هم چنین هزینه معقول ، صادرکنندگان جهت فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی  و ارسال کالاهای فاسد شدنی کالای خود را با هواپیما ارسال می کنند.

حمل هوایی دارو و تجهیزات پزشکی

بخش عمده تجهیزات پزشکی و دارو از طریق واردات آن در بازار تامین می گردد . به دلیل اینکه این کالا ها در دسته کالاهای فاسد شدنی قرار دارند فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی  ( حمل هوایی ) مناسب ترین گزینه برای ارسال این کالاها می باشد. هم چنین سالانه بسیاری از تجهیزات پزشکی مانند دستگاه ام آر آی ، تجهیزات دندان پزشکی ، انواع دارو و ملزومات پزشکی سالانه از طریق حمل هوایی وارد کشور می شوند. ابعاد ملزومات پزشکی نا متعارف می باشد به همین دلیل حمل این ملزومات باید از طریق پرواز باری انجام شود.

اقلام پزشکی فوریتی و اقلام پزشکی غیر فوریتی

اقلام پزشکی فوریتی : به محموله هایی که باید در اسرع وقت به کشور یا شهرهای دیگر ارسال گردد اقلام پزشکی فوریتی گفته می شود.

اقلام پزشکی غیر فوریتی : به محموله هایی که هر کشوری به دلیل نیازهای خود از کشورهای دیگر خریداری می کند اقلام پزشکی غیر فوریتی گفته می شود.

برخی از اقلام پزشکی برای تعمیر ارسال می شوند که پس از انجام سرویس های مورد نیاز از کشور مقصد به کشور مبداء باز گردانده می شود ، مانند کپسول های گاز هلیوم موجود در دستگاه ام آر آی

اطلاعات لازم برای فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی  :

1) نام محموله و نوع بار

2) وزن خالص و ناخالص بار در صورت حجمی بودن بار

3) تعداد بسته و ابعاد دقیق بسته بندی

4) مشخص کردن نوع تحویل EXWORK , DDA , DDP , FOB

5) آدرس و تلفن فرستنده اگر نوع حمل EXW باشد.

6) آدرس و تلفن گیرنده به طور کامل

7) ارزش واقعی کالا ( INVOICE ) جهت ترخیص کالا

شرکت آرامیس کارگو اطمینان و اعتماد لازم را جهت فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی  و هم چنین کالاهای فاسد شدنی را به شما می دهد. هم چنین با در نظر گرفتن موارد فوق و سابقه طولانی فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی و ارسال کالاهای فاسد شدنی مانند مواد غذایی ، میوه ، سبزیجات و… شرکت آرامیس کارگو آماده ارائه مشاوره و انجام امور مربوط به فریت بار در کوتاه ترین زمان و هزینه مناسب می باشد.

برای تمامی فریت بار لوازم و ملزومات پزشکی  و استعلام هزینه های ارسال و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در آرامیس کارگو تماس بگیرید .