مقالات

قوانین بار در هواپیمایی های ایران

توسط اردیبهشت 25, 1398 بدون نظر

امروزه با پیدایش هواپیما سفر به شهر یا کشورهای مختلف افزایش یافته است . زیرا می توان از شهری به شهر دیگر یا قاره ای به قاره دیگر در کمترین زمان ممکن سفر کرد . اما بهتر است بدانید هنگام سفر باید قوانین بار در هواپیمایی های ایران را رعایت نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید . در این مقاله برخی از قوانین بار در هواپیمایی های ایران را مورد بررسی قرار داده ایم . با ما همراه باشید….

سوالات متداول در خصوص قوانین بار در هواپیمایی های ایران

قوانین بار در هواپیمایی های ایران

بر اساس قوانین بار در هواپیمایی های ایران فرق پست و کوریر در مقایسه با فریت بار چیست ؟

در صورتی که قصد ارسال بار با وزن بسیار کم مانند پاکت را به نقاط مختلف دنیا دارید ، با توجه به مشکلات مختلف در امور گمرک مبداء ، نرخ بارنامه جهت حمل و نقل هوایی و ترخیص بالا انجام فریت بار از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد . بدین ترتیب پیشنهاد می کنیم به منظور ارسال اوراق و بارهایی با وزن بسیار کم با توجه به راحتی و سهولت حمل این گونه کالا از خدمات پست و کوریر استفاده نمایید .

اما اگر بار شما سنگین تر از اوراق باشد استفاده از خدمات پست و کوریر از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد و استفاده از خدمات فریت بار به صورت حمل و نقل هوایی پیشنهاد می شود . یکی از موارد قوانین بار در هواپیمایی های ایران این است که برای محموله هایی که وزن آن ها از 45 کیلوگرم بالاتر است باید از خدمات فریت بار استفاده نمایند .

فرق پرداخت جریمه اضافه بار در پای کانتر پرواز ، با فریت بار چیست ؟

همان طور که در مقالات قبل ذکر شد طبق قوانین بار در هواپیمایی های ایران متقاضیان پروازهای هوایی به جهت حمل بار همراه خود با محدودیت هایی روبرو می شوند . معمولا برای اضافه بار همراه شرکت های هواپیمایی هزینه بسیار زیادی را جهت جریمه اضافه بار از مسافر دریافت می نمایند . خدمات فریت بار برای حمل اضافه بارهای مسافران می باشد . بدین ترتیب متقاضی محترم باید قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه نماید و مبلغی را جهت فریت بارهای اضافه که یک سوم جریمه اضافه بار می باشد ، به مقصد مورد نظر پرداخت نماید . ارسال بار از طریق جریمه اضافه بار در پای کانتر بسیار گران و پر هزینه می باشد .

چگونه طبق قوانین بار در هواپیمایی های ایران در هزینه فریت بار صرفه جویی کنیم ؟

همان طور که می دانید فریت بار از فرودگاه امام خمینی دارای مراحلی می باشد که متقاضی می تواند این مراحل را به تنهایی انجام دهد و در قسمتی از هزینه فریت بار صرفه جویی نماید . طبق قوانین بار در هواپیمایی های ایران اگر انجام مراحل فریت بار بر عهده پیمانکار قرار گیرد ، شخص فرستنده کالا باید هزینه ای را بابت فریت بار پرداخت نماید .

ارسال کالا به صورت هوایی از یک کشور به کشور دیگر ارزان ترین راه می باشد . متاسفانه در کشور ما فریت بار به صورت زمینی و دریایی از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد . از طرفی ارسال بار به صورت پست و کوریر برای محموله ای که وزن بالاتری نسبت به اوراق دارند ، پر هزینه می باشد . بدین ترتیب برای انجام فریت بار اگر متقاضی آگاهی لازم را داشته باشد می توانید از نظر اقتصادی به نفع خود کار کند و هزینه فریت بار را تا حدودی کاهش دهد .

فریت بار به صورت اقتصادی و کم هزینه

فرآیند فریت بار می تواند از منزل شما شروع شود ، پس از تحویل بار اولین مرحله بسته بندی بار بر اساس قوانین و استانداردهای بسته بندی می باشد ، مرحله بعدی ارسال بار به فرودگاه و انجام امور گمرکی است . اگر قصد فریت بار را دارید باید قبل از صدور بارنامه مراحل ذکر شده را طی کنید . به منظور کاهش هزینه فریت بار می توانید مراحل ذکر شده را شخصا انجام دهید . بدین ترتیب پس از بسته بندی بار خود طبق قوانین بار در هواپیمایی های ایران به فرودگاه مراجعه کرده و درخواست حمل بار خود را به گمرک فرودگاه ابلاغ نمایید . سپس به یکی از دفاتر مراجعه نموده و بارنامه خود را از یکی از شرکت های حمل هوایی صادر نمایید . در این صورت می توانید در هزینه فریت بار صرفه جویی نمایید .

ارسال نظر