مقالات

همه چیز درباره اضافه بار

توسط بهمن 8, 1397 بدون نظر
همه چیز درباره اضافه بارReviewed by Bariawbari on Jan 28Rating:

اضافه بار به باری گفته می شود که اگر مسافران علاوه بر مقدار بار رایگانی که شرکت های هواپیمایی برایشان در نظر گرفته اند ، مقدار بیشتری همراه خود داشته باشند بر اساس وزن اضافی بار به عنوان اضافه بار بر حسب هر کیلوگرم مبلغی از مسافر دریافت می شود.

همه چیز درباره اضافه بار

حمل اضافه بار هزینه منحصر به فرد خود را دارد. معمولا برای افرادی که مسافرت های پی در پی انجام می دهند ، سفرهای هوایی را مانند آب خوردن انجام می دهند. اگر از نقص های فنی و تاخیر پروازها بگذریم ، سفرهای هوایی نظم را رعایت می کنند که باعث می شود بخش مهمی  از استرس سفر کاهش یابد. بنابراین افرادی به صورت هوایی سفر نمی کنند بهتر است چند نکته هوایی را بدانند تا سردرگم نشوند.

محدودیت های اضافه بار

اضافه بار قانون تمام خطوط هوایی کشور است. از محدودیت هایی که شرکت های هواپیمایی برای وزن و تعداد چمدان ها در نظر گرفته اند اطلاعات کافی بدست آورید. معمولا قوانین سفت و سختی در رابطه با اضافه بار وجود دارد و هزینه گزافی را در برمیگیرد.  بنابراین مقررات شرکت های هواپیمایی را قبل از سفر چک کنید.

اگر بار شما بیش از حد مجاز می باشد ، ارزان ترین روش را برای جا به جایی بارتان پیدا کنید. در برخی از شرکت های هواپیمایی می توانید برای حمل و نقل اضافه بار تان پیش پرداختی را پرداخت کنید. معمولا برای حمل اضافه بار تخفیفی هم در نظر می گیرند که باید قبل از پرواز هماهنگی لازم را انجام دهید.

مقصد بار با مقصدی که روی بلیط شما درج شده است باید یکی باشد و خودتان باید بار اضافی را به ترمینال تحویل دهید. توجه داشته باشید که حقوق گمرکی به بار شما تعلق می گیرد.

اضافه بار

حمل هوایی اضافه بار نسبت به حمل دریایی و پست کردن هزینه بیشتری خواهد داشت. بنابراین اگر واقعا نیازی به چمدان های اضافی ندارید ، آن ها را با خود حمل نکنید و یا اگر سفر طولانی در پیش دارید قبل از پرواز خود چمدان ها را ارسال کنید.

خدمات حمل اضافه بار این امکان را برای شما فراهم می کند تا بین 48 ساعت تا 5 روز (دز یک تاریخ مشخص ) ، بدون اینکه شما به ترمینال مراجعه کنید بارتان را به شما تحویل دهند. نگران تشریفات اداری نباشید ، براحتی انجام و مدیریت خواهد شد.

اگر به اجبار باید بار زیادی را حمل کنید حتما باید بلیت فرست کلاس تهیه کنید. بلیت فرست کلاس گران تر خواهد بود اما بسیاری از شرکت های هواپیمایی امکان حمل بار بیشتری را به شما خواهند داد.

در تمام خطوط هوایی قواعد ذکر شده صدق می کند و میزان بار مجاز به مقصد شما ، وزن و تعداد آن بستگی دارد. در خطوط هوایی ایران بیش از 32 کیلوگرم قابل پذیرش نمی باشد ، با این حال میزان بار ذکر شده در شرکت های هوایی مختلف ، متفاوت است.

اگر بسته ای ابعاد آن بیش از حد مجاز باشد ، مشمول هزینه اضافی خواهد شد. حداکثر وزن مجاز هر بسته 32 کیلوگرم و حداکثر جمع ابعاد آن 158 cm می باشد.

شما می توانید علاوه بر میزان بار مجاز ، لوازم شخصی خود را به داخل کابین هواپیما ببرید. اگر نوزادی دارید به دلیل محدودیت فضا باید کالسکه نوزاد هنگام پذیرش بار تحویل داده شود.

در داخل کیف دستی خود مدارک مهم ، وجه نقد ، لوازم با ارزش ، داروهای مصرفی و رایانه های قابل حمل را قرار دهید.

وسایلی که امنیت شما را به خطر می اندازد مانند اسلحه های بدل ، چاقو و… را کیف های دستی قرار ندهید. باعث معطل شدن شما در بخش امنیتی فرودگاه خواهد شد.

اگر قصد سفر با اضافه بار را دارید 1 ساعت زودتر از زمان مقرر به پذیرش بار آرامیس کارگو مراجعه کنید.

چمدان های بدون همراه

اگر نمی توانید هزینه اضافه بار را پرداخت کنید ، تحت شرایط زیر می توانید چمدان ها و بار خود را به عنوان بار غیر همراه و با نرخ مخصوص فریت بار ، ارسال کنید :

  1. چهار روز قبل از پرواز چمدان های غیر همراه پذیرش می شوند.ت
  2. اگر قصد حمل اقلام فاسد شدنی را دارید ، می توانید حداکثر از 2 کیلوگرم یخ خشک (دی اکسید کربن) استفاده کنید.
  3. لوازم شما تنها شامل وسایل شخصی شما از جمله ( آلات موسیقی ایرانی قابل حمل ، صنایع دستی ایرانی ، لوازم ورزشی قابل حمل و…) می باشد.
  4. هنگام تحویل بار باید بلیط معتبر سفرتان را جهت استفاده از نرخ مخصوص اضافه بار  ارایه دهید.

ارسال نظر