مقالات

چگونه از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صادرات خارجی بار را انجام دهیم ؟

توسط بهمن 25, 1397 بدون نظر
چگونه از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صادرات خارجی بار را انجام دهیم ؟Reviewed by Bariawbari on Feb 14Rating:

خدمات صادرات خارجی بار توسط شرکت آرامیس کارگو ارائه می شود . به منظور ارسال بار به خارج از کشور باید مراحلی را طی نمایید . در این مقاله مراحل صادرات خارجی بار به طور کامل توضیح داده شده است . با ما همراه باشید .

صادرات خارجی بار

چگونه از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صادرات خارجی بار را انجام دهیم ؟

مراحل صدور بار :

  1. دریافت مجوز خروج بار از کشور

به منظور صادرات خارجی بار ، در ابتدا فرستنده باید مجوز خروج بار از کشور را از گمرک دریافت نماید . معمولا این مجوز ها تحت عنوان پته گمرکی صادر می شوند . موارد مورد نیاز برای صدور این مجوز حضور مسافر به همراه اصل پاسپورت ، ویزای کشوری که قصد ورود به آن را دارید اصل  و بلیط صادر شده ، می باشید .

هم چنین نماینده شرکت ها با ارائه کارت بازرگانی می توانند برای اخذ مجوز صادرات خارجی بار اقدام نمایند . مسئول فریت بار گمرک موارد ذکر شده را چک کرده و مجوز صادرات خارجی بار را صادر می نماید .

این مجوز شامل : نام ، نام خانوادگی مسافر ، کشور مقصد ، هدف از مسافرت ، تاریخ مسافرت ، ایرلاین مربوطه و…می باشد .

  1. پذیرش بار

با ارائه مجوز صادر شده توسط گمرک به واحد حراست بار ، فرستنده اجازه دارد بار خود را به قسمت پذیرش بار منتقل نماید . در سالن پذیرش بار در ابتدا بسته ها وزن می شوند ، پس از آن بار مورد نظر توسط بازرس گمرک براساس قوانین گمرک بازرسی خواهد شد . اگر تخلفی وجود نداشته باشد بار به قسمت بسته بندی ارسال خواهد شد .

توجه داشته باشید که برخی از این ممنوعیت ها در برگه گمرک ذکر شده اند و برخی کالاها برای صادرات خارجی بار به مجوزهای خاصی نیاز دارند .

  1. بسته بندی بار

وظیفه تهیه یک بسته بندی مناسب جهت صادرات خارجی بار به عهده واحد بسته بندی می باشد . پس از اتمام بسته بندی ، بار مورد نظر پذیرش شده و برگه ای که در آن مشخصات بار از قبیل وزن بار ، مقصد ، ابعاد بسته ها و… ذکر شده است صادر می شود . پس از صدور برگه ذکر شده مجوز صادرات خارجی بار توسط گمرک صادر خواهد شد .

  1. صدور بارنامه

پس از طی کردن موارد ذکر شده فرستنده باید با در دست داشتن مجوز صادر شده توسط گمرک به واحد فروش بار مراجعه نماید ، واحد فروش بار با توجه به مجوز صادر شده بارنامه را صادر می نماید . توجه داشته باشید که فرستنده باید بارنامه صادر شده را بررسی نماید و از صحت اطلاعات آن اطمینان پیدا کند و بعد آن را امضا نماید . پس از صدور بارنامه هزینه حمل از فرستنده ، طبق مقررات دریافت خواهد شد .

  1. ارسال بار

پس از صدور بارنامه ، به تعداد بسته های بار ، تگ هایی به فرستنده ارایه داده می شود . در این مرحله فرستنده باید به واحد فروش مراجعه نماید و تگ ها را بر روی بار خود بچسباند . در مرحله آخر مجددا بارها از نظر امنیتی توسط واحد حراست بازرسی می شود و در صورت عدم تخلف برای ارسال به داخل انبار فرستاده می شود .

شرايط صادرات خارجی بار های ويژه  :

کالاهای خطرناک :

  1. محموله های خطرناک براساس مقررات و رویه های سازمان یاتا و هما پذیرش می شوند .
  2. فرستنده باید فرم اظهارنامه محموله های خطرناک را تکمیل و امضاء نماید .

حیوانات زنده :

  1. تحت شرایط و مقررات سازمان یاتا محمولات مربوط به حیوانات زنده در ظروفی مانند قفس و… پذیرش می شوند .
  2. تمامی اسناد مورد نیاز به جهت ارسال حیوانات زنده مانند شناسنامه حیوانات ، گواهی سلامت و بهداشت ، دستور غذا ، مجوز ورود حیوانات به کشور مقصد و گواهی مبداء (توسط سازمان دام پزشکی صادر شود) باید به دفاتر هما ارائه شود .

کالاهای قیمتی :

  1. این کالاها باید با بسته بندی مناسب به دفاتر هما تحویل داده شود .
  2. کالاهای قیمتی باید براساس ارزش واقعی شان بیمه شوند .

اجساد :

  1. گواهی فوت برای حمل اجساد باید توسط فرستنده ارائه شود .

شرکت آرامیس کارگو تمام مراحل صادرات خارجی بار را برای فرستنده انجام خواهد داد. برای برقراری ارتباط مستقیم می توانید از طریق خطوط ارتباطی با شرکت آرامیس کارگو ارتباط برقرار کنید.